Followers

Wednesday, July 13, 2011

And now I have a Blog

Hi, I'm Gleise

37 years old. From Sao Paulo, Brazil.
I love papercrafts. I started doing paper-models as a good alternative to stress eating while I was unemployed a few years back, and I didn't stop. I made several kinds although my favorite ones are buildings, I made animals flowers, and other toys... I'll post some later.
I decide to start this Blog to document the creation of my first dollhouse.
Dollhouse are beautiful work of art. Since I can't work with wood, not even to save my life and I wanted a dollhouse for myself I decided to create one with paper.
We can find free patterns and templates on the web and even some very creative room-boxes.
And pictures, wonderful pictures of hundreds of dollhouses.
I'm particular to dollhouses that are more like real houses... so I prefer houses with stairs and doors between rooms and levels.
So let's do it!
What I am using:
Patterns and templates from this site -> link, printed in A4 180g beige paper - Vergê
Wallpaper miniatures printed in A4 75g regular paper
Metal Ruler
Scissors
Tweezers
An Empty Pen
Glues - stick and white
Markers - colored ones
X-acto Knife

And a lot of patience.

Later!



Oi, eu sou Gleise


37 anos de idade. De São Paulo, Brasil.
Eu amo papercrafts. Eu comecei a fazer modelos de papel como uma boa alternativa ao superalimentação por estresse enquanto eu estava desempregada há alguns anos atrás, e eu não consegui parar. Fiz vários tipos, embora os meus favoritos são os edifícios, também fiz animais, flores, e outros brinquedos ... Vou postar alguns mais tarde.
Decidi iniciar este Blog para documentar a criação da minha primeira casa de bonecas. 
Casas de boneca são belas obras de arte. Como não posso trabalhar com madeira, nem mesmo para salvar a minha vida e eu queria uma casa de bonecas para mim, eu decidi criar uma com  papel.
Podemos encontrar padrões e moldes gratuitos na internet e até mesmo 'caixas-cômodos' muito criativas .
E imagens, fotos maravilhosas de centenas de casas de bonecas.
Eu tenho preferência especial por casas de bonecas que são mais como casas verdadeiras... por isso prefiro casas com escadas e portas entre salas e andares.
Então, vamos fazê-las!
O que eu estou usando:
Padrões e modelos a partir deste site -> link - , impresso em papel Verge A4 180g bege
Papel de parede em miniatura impressas em papel A4 75g regulares
Régua de metal
Tesouras
Pinças
Uma caneta vazio para marcar
Colas - bastão e branca
Marcadores - os coloridos
estilete


E muita paciência.


Até mais!


3 comments: